Diana Berruezo-Sánchez desenvoluparà el projecte «ERC Consolidator Grant» sobre el llegat afroibèric de la Modernitat al Departament de Filologia Espanyola de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Diana Berruezo-Sánchez ha aconseguit una ERC Consolidator Grant pel seu projecte The Cultural History of the Black African Diaspora in Early Modern Spain (BADEMS). Es tracta d’un projecte interdisciplinari en el qual conflueixen la història cultural, la literatura, la lingüística i els Black Studies per investigar el llegat cultural de la diàspora subsahariana a la península Ibérica en els segles XVI i XVII.

BADEMS donarà a conèixer la història silenciada del patrimoni cultural tangible i immaterial al qual van contribuir agents culturals negres a través de les seves cançons, balls, actuacions, narracions i altres expressions artístiques. Amb aquesta finalitat, es construirà un arxiu d’accés obert que recollirà les contribucions de les dones i els homes negres a la cultura literària i lingüística de l’Espanya dels segles XVI i XVII.

El projecte està finançat amb 1,77 milions d’euros i es desenvoluparà íntegrament al Departament de Filologia Espanyola de la Universitat Autònoma de Barcelona. La investigadora ha triat la UAB per fer créixer el seu projecte, perquè, segons diu, “he rebut una acollida exquisida al Departament i la UAB m’ha facilitat tot el suport i condicions científiques necessàries per dur a terme amb èxit el projecte”.